Chyba przyznasz mi rację, gdy powiem:
Efektywny cold mailing jest sztuką, a dobrze dobrane słowa to połowa sukcesu.
Jeśli robisz cold mailing po angielsku to z pewnością szablony i gotowe wyrażenia ułatwiłyby Ci pracę.
W tym artykule znajdziesz … wzorów na cold maile.
Powodzenia!
Jeśli szukasz takich przykładów, to jesteś w dobrym miejscu.
Co to jest cold mailing?
Cold mailing to spersonalizowana wiadomość do konkretnego odbiorcy albo grupy odbiorców, którzy nie mieli z Tobą jeszcze kontaktu.
Sytuacje w których wysyłasz cold emaila to np.:
- chcesz sprzedać produkt lub usługę
- chcesz wygenerować nowe leady
- chcesz, żeby firma przyjęła Cię na staż albo na stanowisko
Jakie elementy wchodzą w skład cold mailingu?
Najpierw spójrzmy na podstawowe elementy cold mailingu w szablonach, które Ci przedstawię. Nie odkrywam tu Ameryki. Są to zasady z którymi często się spotykałam w poradnikach anglojęzycznych i, które często u mnie działają.
- użyj imienia odbiorcy/spersonalizuj mail
- wyjaśnij skąd masz kontakt i imię
- wyjaśnij cel maila
- znajdź coś, czym możesz pochlebić osobę (każdy to lubi np. osiągnięcia firmy, zawodowe o których osoba publicznie pisze)
- podaj konkretne oczekiwania/co chcesz, żeby dana osoba zrobiła
- warto prosić o małą rzecz na początku, każdy ma mało czasu i dobrze mieć to na uwadze konstruując maila
Co wpisać w temacie?
4 przykładowe tematy dla cold mailingu:
- „Question about [cel]”
- „Hi [imię] – [pytanie]?”
- „Quick request”
- „[Nazwa firmy do której piszemy]”
Przykładowe wzory do cold mailingu
Prośba o kontakt z osobą odpowiedzialną za…
Przykład 1:
Temat: Can you point me in the right direction?
Hey [imię],
I’m sorry to trouble you. Would you be so kind as to tell me who is responsible for [wstaw stanowisko, obszar w firmie którym ktoś się zajmuje jak sales or recruiting] and how I might get in touch with them?
Thank you,
Robert
Przykład 2
Hey [imię],
My name is [Twoje imię] and I’m with [nazwa Twojej firmy]. We work with organizations like [nazwy firm partnerów, klientów] to [wstaw jedno zdanie opisujące jak pomagacie tym firmom].
[Jedno zdanie zawieracjące tzw unique benefit czyli korzyść, która najbardziej Was wyróżnia].
Could you direct me to the right person to talk to about this at [nazwa firmy] so we can explore if this would be something valuable to incorporate into your events?
Cheers,[nieformalne] / Regards, [neutralne]
Kate
Prośba o spotkanie
Przykład 1
Temat: Michigan State grad — would love to chat about your work at Deloitte
Hi Jane,
My name is Samantha Kerritt. I’m an ’04 grad from Michigan State and I came across your name on our alumni site. [wyjaśnij, skąd znasz imię adresata lub skąd masz kontakt]
I’d love to get your career advice for 15-20 minutes. I’m currently working at Acme Tech Company, but many of my friends work in consulting and each time they tell me how much they love their job, I get more interested. [W pierwszym zdaniu piszący wyjaśnia czego chce. Większość ludzi lubi pochlebstwa i to, że ktoś ceni ich radę]
Most of them have told me that if I’m interested in consulting, I have to talk to someone at Deloitte. Do you think I could ask you about your job and what motivated you to choose Deloitte? I’d especially love to know how you made your choices after graduating from Michigan State. [wzmianka o Michigan State wzmacnia więź]
I can meet you for coffee or at your office…or wherever it’s convenient. I can work around you! [osoba, która jest zajęta powinna być traktowana z uwagą, powinna odczuć, że nie narzucamy się jej i dostosujemy się do jej kalendarza]
Would it be possible for us to meet? [zajęta osoba może odpisać na tego maila po prostu YES i to w zupełności wystarcza. Zwróć uwagę, że osoba pisząca nie pyta od razu o datę i miejsce spotkania, bo to już za dużo na jeden mail. Poza tym osoba sie jeszcze nie zgodziła na spotkanie.]
Thanks,
-Samantha
B2B sales email – Nawiązanie do eventu
Przykład 1
Temat: Congrats!
Hi [name],
Just saw the news about [niedawny event związany z firmą]. Congrats!
Usually when this happens, [Twoja propozycja usługi/produktu „value porposition” ] becomes a priority. So, I thought you might be interested in finding out how we helped [podobna firma] [korzyść].
I know things at [nazwa firmy klienta] must be crazy now, but If you’d like to learn more, let’s set up a quick call.
How does [konkertny czas i dzień] look on your calendar? Alternatively, here’s a link to my calendar or feel free to send me yours.
Best,
Steve Hopkins
AIDA
AIDA to klasyczna formuła copywritingowa, którą można łatwo zastosować w kampanii cold maillingowej.
AIDA oznacza attention-interest-desire-action (uwaga-zainteresowanie-pragnienie-działanie).
Określa kroki, które należy uwzględnić w głównej treści wiadomości e-mail: przyciągnij ich uwagę, wyjaśnij, dlaczego powinno ich to zainteresować, buduj pożądanie, pokaż im, jak podjąć działania i uzyskać korzyści, które opisałeś.
Przykład 1
Temat: Time Saving Software
Hi [imię],
What would you do with an extra 10 hours each week? [attention czyli chwytasz uwagę]
I ask because clients like yourself have seen savings like these – if not more – after adding our software to their tech stacks.
Just ask experts like Gary Vaynerchuk, Tim Ferriss, and Malcolm Gladwell [powołujesz się na ekspertów, lub inne znane osoby w branży], who we’re happy to count as satisfied customers.
I’d love to set up a time to walk you through a personalized demo. Would you have some free time next week to connect?
Regards,
Katrina
A teraz głos oddaję Tobie.
Podsumowując:
Najważniejsze jest to aby spersonalizować mail. Należy pamiętać o tym, że po drugiej stronie też jest człowiek, który w dodatku nas nie zna. Warto wczuć się w jego sytuację.
Mam nadzieję, że te wzory przydały Ci się, żeby uzyskać to, czego chciałeś.
Teraz Twoja kolej.
Daj mi znać który wzór najbardziej do Ciebie przemawia.
A może czegoś brakuje?
Napisz mi w komentarzu.
[learn_press_profile]