+48 791 744 495 kontakt@asap.waw.pl

Idealny szablon do napisania „Thank-You Note” z podziękowaniem po rozmowie kwalifikacyjnej

Idealny szablon do napisania „Thank-You Note” z podziękowaniem po rozmowie kwalifikacyjnej

Czy warto dziękować po rozmowie rekrutacyjnej?

W tym artykule pokaże Ci dlaczego warto wysyłać maila z podziękowaniem i jak go napisać. Co więcej, pokaże Ci co napisać, kiedy nie dostajesz odpowiedzi od rekrutera.

Więc jeśli chcesz pozostawić po sobie jeszcze lepsze wrażenie po rozmowie rekrutacyjnej to ten wpis jest dla Ciebie.

Let’s dig in.

Co to jest thank you note?

Thank you note to wiadomość z podziękowaniem za rozmowę rekrutacyjną, którą wysyła kandydat do rekrutera po odbytej rozmowie.

Dlaczego warto pisać thank you note?

Według badania Robert Half International wykonanego na 300 HR-owcach w Stanach Zjednoczonych wynika, że tylko 1/4 kandydatów wysyła wiadomość z podziękowaniem, czyli „thank-you note”, ale aż 80% rekruterów uważa taką wiadomość za przydatną w procesie ewaluacji kandydata.

Wniosek z tego taki, że taka wiadomość nie zaszkodzi, a może zostawić dobre wrażenie na rekruterze.

thank-you note
thank you note

POWTÓRZ NA GŁOS: Jeśli chcesz przećwiczyć na głos zwroty dzięki którym opiszesz swój charakter i umiejętności to powtarzaj za mną w tym odcinku podcastu TALKSHOP.
Listen to „JOB INTERVIEW: Charakter i Umiejętności #47” on Spreaker.

POWTÓRZ NA GŁOS: Jeśli chcesz przećwiczyć na głos zwroty dzięki którym zrobisz dobre pierwsze wrażenie, to powtarzaj za mną w tym odcinku podcastu TALKSHOP.
Listen to „JOB INTERVIEW: Jak zrobić dobre pierwsze wrażenie? #48” on Spreaker.

Thank you note emails – Szablony

 

Przykład #1

Ten email jest krótki i prosty. Jest idealny jeśli chcesz kontynuować kontakt po pierwszym albo drugim etapie.

Pogrubione fragmenty są „generic” czyli możesz je zastosować w każdym mailu z podziękowaniem.

Hi Tom,

Thank you so much for chatting with me today. It was such a pleasure to learn more about the marketing manager role, and I’m very excited about the opportunity to join Marketing Plus and help your team bring a new readership to your amazing content.

I look forward to hearing from you about next steps, but please don’t hesitate to contact me if I can provide any additional information.

All the best,
Kasia

Przykład #2

Aby wyróżnić się z tłumu, stwórz bardziej szczegółowy „thank-you note”. Pokaż, że zwracałeś uwagę podczas rozmowy kwalifikacyjnej i powtórz, jak świetnie pasowałbyś do pracy pisząc coś w tym rodzaju:

Hi Ms. Jackson,

I just wanted to thank you for inviting me to your office today. It was great to hear about Just5’ goals for streamlining your software and placing an emphasis on quality UX design, and how you see the engineering department playing a role in these initiatives. Just5 seems like a wonderful place to work—and not just because you mentioned some great summer outings! I really admire the mission that drives your business, and look forward to the opportunity to work with your team to implement some of the ideas I mentioned around redesigning the homepage.

Please let me know if there’s anything else you need from me to move the process forward.

Have a great rest of your week,
Kasia Cichopek

Przykład 3

Hi [imię rekrutera],

Thank you so much for meeting with me today. It was such a pleasure to learn more about the team and position, and I’m very excited about the opportunity to join [nazwa firmy] and help [bring in new clients/develop world-class content/anything else awesome you would be doing] with your team.

I look forward to hearing from you about the next steps in the hiring process, and please do not hesitate to contact me if I can provide additional information.

Best regards,
[Twój podpis]

Wyższy Poziom Pisania Thank-You Note

Wprawdzie poprzednie dwa przykłady to wszystko czego potrzebujesz, żeby zostawić dobre wrażenie na rekruterze, możesz również dopisać kilka dodatkowych linijek przed „I look forward to…” z pomysłem czy dwoma, które mógłbyś wnieść do firmy.

Chodzi mi o jakiś szybki mock-up czegoś co omawialiście podczas rozmowy, jeśli jest to kreatywna praca, jakiś slajd z potencjalnym rozwiązaniem, jeśli pracujesz w sprzedaży czy business development.

 

Przykład #4

Hi Michael,

Thank you so much for meeting with me today. I really enjoyed learning more about your career trajectory at JustBuyIt (and hearing what it was like to join as the fifth employee—so impressive!) and where you see the company going in the next couple years.

To follow up on our conversation about churned clients, I’ve attached a short deck I mocked up on my initial ideas for increasing renewals. Happy to discuss further if you see it being a helpful resource.

I can tell JustBuyIt is a special place to work, and I would be thrilled to join such an innovative, hardworking, and passionate team of individuals. Please let me know if there’s anything else I can provide to make your hiring decision easier.

Best regards,
Justyna Steczkowska

 

churned clients – klienci którzy zrezygnowali z usług firmy

Inteligenty email-przypomnienie kiedy wciąż czekasz na odpowiedź

 

Na koniec chciałąbym Ci pokazać email, który może zrobić lepsze wrażenie na rekruterze niż zwykłe zapytanie: “Do you have a rough idea of when you’ll be in touch with next steps?” czy “Just wondering if you still remember me from our interview last week.”

Hi John,

I really enjoyed meeting you last week and wanted to emphasize just how excited I am about this opportunity. Is there anything else I can forward along to make your hiring decision easier?

Best,
Karolina

Teraz Twoja kolej. Daj mi znać w komentarzu, czy ten wpis był dla Ciebie przydatny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

 

angielski online